Social Media en Web Marketing

U bent hier

Social Media en Web Marketing leert zowel zelfstandigen als particulieren hoe ze zich een plaats op het internet kunnen toekennen. Met behulp van gratis platformen, tools en softwarepakketten gaan we aan de slag om een eigen identiteit op het web te creëren. Een Facebook page, een eigen website, een advertentiecampagne op Google of via nieuwsbrieven,… samen verkennen we de weg naar je klanten! Hoewel de cursus zich richt op startende zelfstandigen die hun online verhaal zelf willen ontwikkelen, kan deze cursus een meerwaarde bieden voor bijvoorbeeld webdesigners en grafisch vormgevers.

In een (digitale) wereld die voortdurend onder invloed is van verandering is het vaak moeilijk om door de bomen het bos te zien. Digitale know-how is immers niet altijd aanwezig in een bedrijf. Toch kan je met behulp van wat basiskennis in combinatie met vaak gratis tools een grote stap zetten naar online aanwezigheid. Het vak Social Media en Web Marketing helpt je hierbij.

De inhoud van het vak wordt opgesplitst in vakdomeinen. Toch verliezen we de connectie tussen de verschillende aspecten van online aanwezigheid niet uit het oog.

Website

In het vakdomein ‘website’ leren we wat er belangrijk is aan een goede website. Het is geenszins de bedoeling om technische kennis op gebied van webdesign te vergaren. Toch worden inzichten inzake zoekmachines, bezoekersstatistieken en zelfs een initiatie in Wordpress je niet onthouden.

Richtvragen

  • Hoe kan ik een domeinnaam registreren?
  • Welke (gratis) platformen kan ik gebruiken om een eigen website te maken?
  • Op welke manier zorg ik ervoor dat mijn website beter scoort in Google?
  • Wat zoeken mijn klanten op mijn website?

 

Social media

Rond Social Media is veel te doen. Echter wordt Social Media vaak verkeerd gebruikt voor professionele doeleinden. In deze lessen maken we een einde aan het gebruik van Facebookprofielen voor bedrijven, campagnes die hun doel voorbij lopen,…

Richtvragen

  • Hoe maak ik een Facebook page aan?
  • Wat is Twitter?
  • Op welke manier kan ik nieuwe klanten aantrekken via (betaalde) advertentiecampagnes?

 

Werving

Het is één opgave om nieuwe contacten te vergaren. Een andere opgave is om deze contacten om te zetten naar klanten. Het versturen van gerichte communicatie is daar een onderdeel van. In deze lessen leren we hoe we nieuwsbrieven opstellen die werken!

Richtvragen

  • Welke platformen kan ik gebruiken om nieuwsbrieven te sturen?
  • Hoe verzamel ik (goede!) email adressen?
  • Hoe kan ik de statistieken van nieuwsbrieven interpreteren?

 

Adverteren

Heb je je altijd al afgevraagd hoe de advertenties in uw Facebook-feed terecht komen? Of wil je wel eens weten hoeveel een bedrijf betaalt om op Google bovenaan tussen de advertenties te staan? Het domein ‘adverteren’ leert u hoe u deze stap zelf kan zetten.

Richtvragen

  • Hoe start ik een Google AdWords campagne op?
  • Hoe bereik ik mijn doelgroep met een Facebook advertentie?
  • Wat is virale marketing?

 

Opmerking: Het vak kan zich richten op de vragen en interessegebieden van de cursisten. In verdere uitbreidingscursussen kunnen bepaalde onderwerpen dieper uitgelicht worden.

 

Interessegebied:

Niet beschikbaar als vSchool cursus

Extra informatie

Algemene computer- en internetvaardigheden


Huidig aanbod en prijzen vind je hier:

Lesroosters & online inschrijven