Je volgt les met dezelfde klasgroep. De lessen gaan meestal klassikaal door op school, al zijn er ook enkele trajecten die je live online kan volgen.
Schooljaar 2023-2024
Weet je nog niet welke situatie bij jou past? Twijfel niet en neem contact op met een trajectbegeleider. We kijken samen hoe we een traject voor jou kunnen personaliseren.
Wat leer je?
Start aan je opleiding met de juiste verwachtingen.
In deze opleiding vloeien IT-specialisatie en communicatie over in elkaar. Ben je al sinds jaar en dag geïnteresseerd in computertechnologie en mobiele communicatiemiddelen? Dan kan je kiezen voor deze omscholing naar een knelpuntberoep. Stel je kandidaat bij onze trajectbegeleiders voor deze brede vorming, waarbij je jouw sociale en communicatieve vaardigheden kan combineren met je interesse voor mobiele technologie, ict-besturingssystemen en netwerken.
We vergroten je analytisch en probleemoplossend denkvermogen en verbeteren je technische kennis. Daarnaast versterken we je taalkennis met functioneel Engels en Frans voor ict-helpdeskmedewerkers. Al deze competenties en vaardigheden oefenen we in een klasomgeving, met uit het leven gegrepen opdrachten en projecten.
Wie word je?
Je wordt het centrale aanspreekpunt van de IT Helpdesk. Je hebt een brede kennis van verschillende takken van de ict-sector en lost problemen met de ict-infrastructuur van een bedrijf structureel op. Komen er meldingen van collega’s of klanten over problemen met computers, randapparatuur en netwerkapparaten, configuratie, mobiele technologie, … Met jouw expertise en knowhow én je ervaring als nieuwsgierige troubleshooter ga je snel en efficiënt op zoek naar de juiste antwoorden en oplossingen.
Je staat in voor technische ondersteuning via een servicedesk ticketsysteem, face-to-face contact of telefonisch, via e-mail of chat. Je hebt dus ook goede communicatievaardigheden. Zowel schriftelijk als mondeling.
Is het iets voor jou?
Als IT Support Officer combineer je jouw kennis van ict-besturingssystemen, netwerken en randapparatuur met je zin voor communicatie en behulpzame karakter.
- Je wil je op korte tijd omscholen en zoekt bewust naar een opleiding met veel oefeningen en praktijkopdrachten.
- Je wil je interesse voor IT, netwerken en mobiele technologie omzetten in brede en praktische kennis die je kan toepassen op de werkvloer.
- Je communiceert helder en vriendelijk.
- Je helpt klanten of collega's steeds kalm en behulpzaam verder.
Hoe bereid je jezelf voor?
- In de opleiding First Line Support Medewerker leg je al een basis voor deze opleiding.
Even geduld... We laden alle details van deze opleiding.
Toch nog twijfels, bezorgdheden of drempels?
Bespreek je praktische en persoonlijke vragen met een trajectbegeleider.
Ze luisteren, geven advies en helpen – steeds met aandacht voor elke bijzondere situatie.
Volg je een arbeidsmarktgerichte opleiding of kies je voor een traject naar een diploma secundair onderwijs? Dan kan je rekenen op onze trajectbegeleiders. Ze luisteren, geven advies en helpen je bij al je praktische en persoonlijke vragen over de opleidingstrajecten. Die gesprekken verlopen steeds vriendelijk, discreet en met aandacht voor elke bijzondere situatie. Samen met onze vakleerkrachten zetten de trajectbegeleiders je op weg naar je droomjob of diploma.