Wat leer je in deze cursus?
We vergroten je digitale know-how door ons te focussen op 6 vakdomeinen.
-
Website – je ontdekt de bouwstenen van een goede website. We focussen ons niet op de technische kennis van webdesign, maar je krijgt nodige en nuttige inzichten over domeinnamen, zoekmachines, bezoekersstatistieken en zelfs een initiatie in Wordpress.
-
Zoekmachines (SEO) – scoren in de zoekresultaten is essentieel om gevonden te worden online. We bekijken de mogelijkheden om een website beter te doen scoren. Hierbij komen Search Console, SEO tests/plugins (Wordpress) en Google My Business aan bod.
-
Sociale media – je leert hoe je sociale media kan inzetten om je brand awareness te verhogen. Ook advertentiecampagnes en het inplannen van posts komen aan bod.
-
Werving - je gebruikt gerichte communicatie om je contactenlijst uit te breiden met goede e-mailadressen én om deze contacten om te zetten naar klanten. We verkennen verschillende platformen om nieuwsbrieven te versturen en je leert de statistieken van je nieuwsbrieven interpreteren.
-
Adverteren – je zet zelf de stap naar Facebook-advertenties en campagnes in Google Ads.
-
Content – voor het maken van content leren we enkele handige tools kennen. Zo duiken we kort in Canva, leren we nieuwsbrieven ontwerpen en kijken we naar Wordpress, het populairste CMS systeem om websites mee te maken.
Extra informatie
De aankoop van een domeinnaam en hostingpakket wordt aangeraden om deze cursus te volgen. Indien je verkiest om dat niet te doen, kan je leerkracht een gratis alternatief voorzien.