Wat leer je in deze cursus?
Verhalen helpen ons de wereld rondom ons te begrijpen. Ze raken ons in onze emoties en stellen ons zo in staat om ons gedrag te veranderen. In deze cursus leer je hoe je overtuigende en inspirerende verhalen vertelt die je helpen om je eigen doelen, of die van je organisatie, te bereiken.
Onderwerpen en inhoud
- Je leert analyseren waarvoor je zelf staat en welk publiek je daarmee wilt bereiken, door onderzoek te voeren naar archetypes in de (bedrijfs)psychologie.
- Je leert vanuit deze analyse verhalen vertellen op zes doelgerichte manieren.
- Je leert niet alleen hoe je makkelijker gaat schrijven, maar ook hoe je teksten aangenamer worden om te lezen.
- Je leert hoe je elk courant platform specifiek benadert (social media, blogs, youtube …).
- Je leert hoe je per platform het bereik en engagement analyseert en vervolgens bijstuurt, met enkele nuttige software tips.
Is het iets voor jou?
- Je wil via sociale media een bepaalde boodschap brengen.
- Je bent reeds op social media actief, maar behaalt daar niet het bereik dat je graag wilt.
- Je bent op zoek naar een manier om anderen te beïnvloeden (influencen) om een positief resultaat te bekomen.
- Je zoekt een manier om geloofwaardige verhalen te vertellen.
Of concreter:
- Ondernemers die een product willen lanceren.
- Personen die de financiering van hun product willen ondersteunen met een goed verhaal.
- Marketeers die zoeken naar manieren om hun ‘brand purpose’ om te zetten in concrete verhalen.
- Leerkrachten die door storytelling hun leerlingen willen leren verhalen te vertellen: spreekbeurt 2.0.
Hoe bereid je jezelf voor?
- Je hebt geen voorkennis nodig om deze cursus te volgen.
- Je hebt een basiskennis computervaardigheden.